Åter en dag tillända

Tyst och stilla, air konditioneringsapparaten surrar lågt, kontoret är tomt sånär som på mig. Åter en dag späckad med möten och allehanda undertecknade av papper avklarad. Mitt skrivbord ser ut som om en orkan flugit fram. Högar av papper i 90 grades vinkel och högar på snedden, ett och annat dokument som slitit sig loss och verkar lite vilset. Utanför hör jag hur klockan-fem-trafiken bullrar förbi på den breda avenidan.

Jag känner en viss tillfredsställelse över hur dagen förlöpt och över mina kollegers entusiasm för sina uppgifter ute i distrikten. Vi har planerat och diskuterat, vänt och vridit på orden i fyra dagar och slutligen kommit fram till en riktigt bra plan för de närmaste månaderna.

Nu vill jag bara gå hem, dricka en stor kopp roibos tea med mjölk, kanske se en film.....


Kommentarer
Postat av: Eva-camilla

Jag höll/håller tummarna för dig! Hoppas du har det bra trots loppbett och annat otyg :D

Kramar

2009-08-27 @ 21:22:06
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Viola

Vilken tillfredställese när allt har gått i lås.

Hur skrivbordet ser ut har mindre betydelse, bara papper med rätta underskrifter ligger där.

Jag håller tummarna för dig - om det nu kan göra någon nytta.

Söker du nytt jobb?

Ser att vi dricker samma te, det är jättegott.

När du varit borta från Sverige så många år, hänger du med på alla knasiga ord vi har lagt oss till med de senaste 10 åren. Jättegott kan man ju tänka sig, men skitgott eller dögott - hur smakar det?

Må så bra. Viola

2009-08-27 @ 21:30:14
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej! Det var längesen!! Så skojigt att du hälsade på... spännande att du är så medveten om det, jag har aningar, svaga dofter ibland, annars ser jag mina mest när jag halvsover.. Inte alls så väl som dej alltså. Ska snart iväg till ett annat medium, blir spännande att se vad hon säger...vad är det för jobb du sökt? Kramiz m

2009-08-27 @ 23:12:57
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Det verkar som om du hade en bra dag med en trevlig avslutning!



Undrar också över vad det är för ett jobb du sökt! ;)



Ha det så gott!! =) kram

2009-08-28 @ 13:50:26
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Börje i SofieRo

Vi alla håller alla händer och fötter för dej!

Lycka till, och vi emotser rapport senare!

2009-08-29 @ 11:28:04
Postat av: Lejonet

Orkaner verkar också dra över mitt skrivbord, och hur jag än gör för att städa efter, så ser det likadant ut efter någon dag. Kollegans bord är alltid fint och rent, och jag kan inte fatta hur han lyckas, men han gör det!

2009-08-29 @ 13:08:39
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0