Strul

Utan telefon i två månader. Orsak - Save the Children glömde att betala min telefon räkning i juni och betalade först i Augusti. Televerket stängde av i juli och den sista i samma månad kom jag hem från Indonesien. Ingen telefon och inga vakter. De hade också avskedats när jag var borta och i stället hade jag ett vaktbolag. Tillbaka till kontoret i augusti och började ryta till. Vakterna kom tillbaka men inte telefonlinjen. Idag tappade jag tålamodet och gick själv till televerket - och fick veta orsaken. Min gamle vän Abudo lovade fixa till felet redan idag.

På jobbet, inget Internet sedan flera dagar. Faxen är död och mobil telefon nätet har stora problem och är nära ett sammabrott: Nao e possivel estabelecer a ligacao que deseja, Lige mais tarde, upprepas det i andra ändan.

De fyra besökarna från Maputo är nu omhändertagna av Chande O som tog dem med sig till Mogincual och en av dem reste med Vasconselhos till Ribaue. I morgon skall jag och Richard möta dem alla i Nacala Porto. De är faktiskt riktigt trevliga. A luta Continua.


Kommentarer
Postat av: börje i SofieRo

hej! Har tagit del av bloggen, ja det går inte alltid som man tänkt! Mäniskan spår och gud rår!

Tur att du fixar allt! Må väl önskar vi i SofieRo

2008-09-18 @ 21:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0