Söndag kväll

Fyra trötta glada 25 åringar har nu belägrat mitt vardagsrum. HÄRLIGT att se dem, var och en med sin laptop, kollandes in på facebook eller vad de nu kollar in.  Om en liten stund kommer de att gå ut för att äta på det lokala stället här runt om hörnet.  

Jag vägrar laga mat och passa upp, och det funkar urbra. Är nog den sämsta värdinnan i världen, men å andra sidan så känner sig mina gäster fria och vet att de inte besvärar. En av dem, Chirs kom med en stor påse med färskt ris. Ujjjj det är urgott med färskt ris.

Fick ett ryck av "syslust" idag, men det kom inte längre än till att klippa ut ett mönster.  Skall sy en jacka till skydd mot airkondblås i konferens salar. Vi går in i en period av ständiga möten och arbets-konferenser  för att starta upp vårat nya projekt, så det gäller att förbereda sig på mer än ett sätt. Jag har faktiskt inga varma kläder.   

Urslö  dag idag, men slapp i alla fall att svälta eftersom Lottas spis inte funkade - slut på gasen . Till min lycka kom hon i stället hit och stekte sina maffiga  biffar, trots att jag inte äger ett förkläde!  Har det faktiskt dokumenterat på video!  Gasen är helt slut i stan sedan mer än tre veckor. Så i morgon blir vi väl 6 pers till lunch - kanske.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0