Hemma igen

Noddy möter vid grinden.  Hon hoppar, skuttar, snurrar runt, kastar sig på rygg, upp igen, studsar och hoppar, hon är glad och hon spelar upp hela  välkomstceremonin när jag kommer in genom porten. Har varit borta i ett dygn, men för henne är det ingen skillnad om det är ett eller 30 dygn. Samma glädje samma entusiasm.  Tänk att någon blir så glad att se mig.  Hurra för hundar!

Torsdag och näst sista dagen på denna veckan.  Beökarna verkar nöjda och har fått ställa tusentals frågor under vår resa genom distrikten under de senaste dagarna.  I morgn förmiddag flyger de till Maputo och vi kan dra ett långt andetag och samla oss inför nästa besöksgrupp som kommer på måndag. Denna gången kommer de från USA.
Förutom ambitiösa formella besök så har vi också hunnit med att handla Capulanor i Namialo.  Capulana är ett 1,80 meter långt tygstycke som man virar runt höfterna som en kjol.  Riktigt praktiskt faktiskt, använder detta plagget varje morgon när jag går ur sängen. Men min favorit shoppingronda är på någon av klädmarknaderna, där man kan handla kvalitets kläder för en femma. Det är begagnade kläder eller sådant som vissa butiks kedjor inte kan sälja, det går på export till oss här i tredje-världen!

Det är sent och jag känner mig nöjd, har klarat av en massa "borde-telefon-samtal-att-ringa", och nu är helgen inbokad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0