John Blund

Kommer plötsligt ihåg vår barndoms vaggsång. Vet inte varför den dök upp i mitt huvud. Kanske för att jag har tittat på bilderna från karlstad och vår gamal stadsdel Sommaro och vårat barndomshem. Sitter nu i sängen, mår gott och har pratat med en massa goa människor i kväll på Skypen. Flera timmar faktiskt. Men här kommer sången:

Lillemans dag är slut

Leken är nu förbi

Kinden är het och blicken matt

Mor tror du jag får besök i natt?

Har jag varit snäll hela dan idag?

Det är inte så lätt må du tro.

Mamma säg till John Blund att jag varit det

Och be att han kommer i kväll.

Mamma tror du att John Blund vill komma nu?

Jag har tvättat min händer

Lagt om tummen som jag stött

Och jag känner nu att jag är ganska trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0