I Malmö igen.

Tillbaka i Malmö efter 18 dagars resande. Kom sent igår kväll och sov i min egen säng i natt. Idag har jag packat upp, sorterat, tänkt till, ordnat med diverse smågrejs och sedan hem till sonen Ludvig för en stor kopp tea  med knäckebrödsmacka och prat i soffan. Hans sambo Sus träffade vi i stallet en kort stund. Onsdagar är visst hektiska dagar då hon har två stall att pendla emellan - superduktig tjej. 

Tänk att det kan kännas så gott att ha sin egen lya här i Sverige, ett eget krypin med några minnes saker  och lite nytt, en säng bland annat.  Det känns så lyxigt att bara tänka på sig själv när jag handlar, när jag äter och  när jag väljer TV-kanal. Nu skall jag snart hoppa i säng och läsa lite i en nyinförskaffad lättläst bok: I muntra damers sällskap (Damernas detektivbyrå) av Alexander McCall Smith.  Kram alla goa människor!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: Äsch-- en fin bild behöver inte vara romantisk ;) ha en fin torsdag !

2008-12-18 @ 07:29:56
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Jag har länge varit nyfiken på Alexander McCall Smith och hans böcker, det är nog dags att skaffa hem en bok och börja läsa! ;)



Tack, för dina goda råd! Det är i alla fall tydligt att det måste ske en förändring hos oss, så vi får försöka komma fram till olika saker som passar oss bra. Vi har egentligen varit hemmablinda och bara kört på i gamla hjulspår...

I somras fick barnen laga mycket mat och de tyckte båda väldigt bra om det, men det har tacklat av nu under hösten... Vi får väl ta nya tag under jullovet och våren! ;)

2008-12-18 @ 12:29:52
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Helena

Oj vad du reser och far runt :)



Midsommarkort låter som en bra idé!



Ha det bra, sov gott!

2008-12-18 @ 20:24:19
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0