Kroppen börjar bli skör, och det är skrämmande.

Igår. Det kom inget vatten ur vattenkranarna., så jag beslöt att ta ett “Splash bath” där man skopar sig med hjälp av en stor plastmugg ur en hink med vatten, som alltid finns redo för tillfällen som detta. Jag lutar mig framåt för att skölja ur schampot, när det plötsligt bränner till i nacken ner mot skuldran. Aj det gjorde ONT. Jag blev helt orörlig av en intensiv smärta. Kunde inte röra vänster arm. Då blev jag rädd. Var det en nackkota, eller var det en muskelbristning? Tack och lov var det en muskelbristning. Så nu kom värmedynan fram och en kapsel Indometacin. Egentligen är jag rädd för Indometacin då det förstör de vita blodkropparna, men det har hjälpt mig tidigare ett par gånger, och då redan inom två dagar. Här köper man läkemedel över disk, men jag vet inte om det läkemedlet är tillåtet Sverige längre. Idag, dagen efter en natt på värmedyna, muskelsalva och ytterligare en Indometacin på morgonen, känner jag mig öm men betydligt bättre än i går. Jag som en gång var tävlingsgymnast, simmade och paddlade kanot, kan nu inte ens skölja ur håret. Det känns trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0