Flyttat igen.

Undrar hur många gånger jag flyttat i mitt liv. Hur många sängar har jag sovit i, och hur många kuddar har givit stöd åt mitt sovande huvud?

I kväll befinner jag mig på 13e våningen av 20 i centrala Maputo. Det blåser ute och jag kan höra havet, någon ser på TV och en bil modell större är på väg mot marginalen (kustvägen). Sitter i en skön, ren och lagom bred säng, tillverkad av vitlackade stålramar med guldknoppar lite här och där.

I morgon skall jag “flytta” hem till en kollega i en vecka. Hon skall nämligen resa utomlands och hunden behöver sällskap. Har idag blivit presenterad för den lilla/stora knubbiga och lagom muskulösa och gräsligt fulsnygga hunden. Han ansikte är ett enda virrvarr av rynkor, men ögonen är fria efter att han blivit opererad. Han är 10 år och jag kände genast att vi var goda vänner. Saknar min egen Noddy, som av praktiska skäl inte fått flytta med hit ner till Maputo. Så nu får denne gamle gossen fylla mitt behov av hundkontakt i en hel vecka. Skall bli riktigt mysigt.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Perfekt! Då kan du "tanka hund" för ett tag framöver ;-) Lycka till med uppdraget!

2012-02-01 @ 20:15:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Trevligt att få vara hundvakt då och då. Egen hund binder upp oss och det går inte att resa som man vill.

Vi är nu i Thailand i två månader. Vintern kan jag vara utan,

Ha det bra!

2012-02-02 @ 13:42:40
Postat av: lejonet

Jag har flyttat cirka 30 gånger. I början var det rätt spännande, nu är det rena mardrömmen.

2012-02-03 @ 11:13:23
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Ninja

Många sängar blir det.....jag har nog också ett antal på halsen :)

2012-02-13 @ 15:50:59
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: pruddelutt

Hoppas att det gick bra med hundvaktandet!

2012-02-20 @ 20:43:47
URL: http://pruddelutt.wordpress.com/
Postat av: Safari

Har flyttat omkring hela mitt liv. Känns som en enda lång safariresa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0