Det blir kallt idag.

Det blir kallt idag, 25 grader sa de på TV. 82-åriga Beatrice kommer ut från sitt sovrum, väl påklädd i en stor tjock stickad brunorange tröja. Hon går böjd av ålder och smärtor i sitt vänstra ben. Det blir kallt repeterar hon, så att jag för säkerhets skull har fått meddelandet. Jag nickar och svarar, jag det ser ut att bli en kall dag idag. Har redan stått en bra stund framför balkongdörrarna och betraktat den gråmulna himlen och lyssnat till vinden som fortfarande piskar upp skum på vågorna i havet. Funderar på om jag skall ta den svart vit randiga långärmade T-tröjan idag. Den har legat nerpackad en längre tid, men nu är det nog dags att byta till vintergarderoben. Går ut i köket, sätter på tevatten, brer en smörgås och gör mig beredd på att äta frukost i salongen. Har just satt mig ner när Beatrice kommer, och än en gång konstaterar att det blir kallt idag, men denna gången är hon nere på 23 grader. Det är illa, vi fryser i Maputo.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Allt är relativt!

2012-04-29 @ 11:06:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: pruddelutt

Fast jag har nog aldrig frusit så mycket som i Havanna - ac som inte gick att stänga av, kallvatten på rummet som hade marmorgolv och så en kallfront som envist hängde sig fast över den delen av Karibien. Solen sken, men oj så vi frös...

2012-05-05 @ 10:25:19
URL: http://pruddelutt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0