Lugn, lugn och lugn

Alldeles tyst ute, nästan kusligt. Inga bilar, ingenting, inte ens Maly, min lånehund skäller, han ligger på verandan och sover i korgstolen. Myggnätet över sängen sackar, det verkar som om allting har lagt av. Det är sista veckan på jobbet innan min två månaders långa semester och jag har börjat planera överlämnandet till mina kolleger. På jobbet en massa möten på gång, fyra olika besökare på ingång, två konsulter på väg och jag bara ler lyckligt och tänker - Ja, det får dom andra ta hand om. Bryr mig inte, skall bara se till att lämna ett rent skrivbord och inga högar. Jimme vad gott! Jag njuter.


Kommentarer
Postat av: Börje i SofieRo

Vi är lugna- det är dej så väl förunnat!

Lycka till i semestern!

I dag i solen här +25 grader, men några små myggor har vaknat!

2010-06-28 @ 21:29:52
Postat av: Malin

Åh, det låter härligt!! Du om någon är värd ledigheten!! Kommer du hem till sverige då? Kramiz m

2010-06-29 @ 06:36:18
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Lejonet

två månaders semester låter otroligt skönt! vad ska du hitta på?

2010-06-30 @ 15:46:48
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0