Strul

Dagliga elavbrott i flera timmar, telefonsystemet håller på att definitivt bryta samman. Man kan vara lycklig om man lyckas få kontakt med den man försöker ringa. OM man lyckas så vet man att samtalet snart bryts. Ungefär var 8e samtal går nu fram. Någon ringer och man hör inte signalerna, eller jag ringer och hör inte den andra personen, som definitivt hör mig. Det sägs att det är fler abonnenter än systemet klarar av. Nja, kanske… men jag blir ibland lite misstänksam. För ett helvår sedan stängdes plötsligt de flesta mobiltelefoner av och man var tvungen att gå till butiken för att få ett nytt telefonkort. Alla nummer och meddelanden försvann förstås. Men chipsen samlades upp i speciella behållare. Till vad? Har man infört ett nytt säkerhetssystem med möjlig avlyssning. Jo, det tror jag faktiskt. För min del är det OK eftersom jag inte tycker om att prata i telefon, och om jag pratar så är det definitivt inga hemligheter. Är jag paranoid? Det är i sådana fall första gången, men här kan faktiskt allt hända och jag litar inte på någon (nästan) numera.

[KREATI~1.JPG]Och så har jag fått en Award från http://reneemari.blogg.se
Den blev jag glad över. Tack Reneemari!


Kommentarer
Postat av: fia

Va jobigt med alla avbrott och vad ska dom med alla kort till ??? ja det kan man fråga sig .

grattis till awarden va kul för dig .

kram .

2010-02-23 @ 21:16:23
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Börje i Bäzika

Ja du man får aldrig sluta att förundras över vad mäniskan kan tänka sig att utföra för att förrika sig själva!

Man blir lite beklämnd att läsa att du av alla skulle tappa tron på mänskligheten!

Det är bara det att allt blir så mycket mer kompliserat om man misstänker att det är oigentligheter pågång!

Tag nya tag och kämpa på!

2010-02-24 @ 10:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0