Ny regim hemma

Noddy, det lille fyrbenta knyttet, har väckt mig flera gånger på nätterna den senaste tiden. Hon har förmodligen PMS och längtar efter någon lämplig hanhund. Att bli väckt av en pigg alert hundflicka klockan 03.00 som vill ut och speja, tar på krafterna. Så nu låser jag in henne i vardagsrummet och säger god natt. Ny regim och jag har nu sovit gott i två nätter.
Tidigt i morgon bitti blir Ausi hämtad av Amir som skall visa henne sitt distrikt Mecuburi. Han har ordnat med transport, så nu hoppas jag bara att “chauffören” har tillräckligt med diesel i tanken. Hon har stoppat lite extra pengar i BH,n för säkerhets skull, så om det kniper kan hon ta en annan transport tillbaka. Jag måste säga att det känns skönt med Ausi, hon är inte någon “blåögd” naiv tjej precis, tvärtom och hon vet ganska mycket om hur hon skall hantera diverse situationer. Tiden hon tillbringade i Brasilien har verkligen satt sina spår.


Kommentarer
Postat av: Börje i SofieRo

Ja du nu har hösten gjort sitt intåg i dag soligt men 3 minusgrader och i natt ner mot 10 minus!

Men så otroligt vackert med alla höstfärger och hög klar luft!

Måväl och hälsa alla!

2009-10-03 @ 12:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0