Förkyld

Huvudet dunkar, näsan rinner, kroppen är öm - hualigen vad jag känner mig kass där jag sitter i bilen på väg hem till Nampula. Paulinho, min chaufför för dagen kör lugnt och tillsammans lyssnar vi på afrikansk musik. Bilen är ny och luktar gott så egentligen har jag inget att klaga på. Väl hemma möts jag av Noddy som dansar sin vanliga tvåbenta välkomnande hund dans, och så min väninna Eva från Ilha. Det är ju 1a maj i morgon så vi hade tänkt åka till Ilha = ön i helgen, men nu får vi se hur det blir. Kanske sker ett under i natt - vem vet. I sådana fall vaknar jag pigg och frisk. i morgon.  Man kan ju hoppas. "svin" influensan har nog inte nått hit ännu. Det är ju inte så många turister som besöker Mozambique precis.


Kommentarer
Postat av: Instruktören

Instruktören delar inte råd, utan ger instruktioner. FASS är okej att läsa på toaletten, men allra helst skall det vara något populärvetenskapligt verk.

2009-05-01 @ 13:03:08
URL: http://ballisamtiden.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!

Jag hoppas du repar dig snart och slipper spendera tid både på jobbet och i sägen sjuk! Så trist! Men vila ut dig ordentligt i alla fall!



Jag har börjat repa mig nu, både rädslan och ilskan från senaste påhoppet börjar sakta rinna ur kroppen. Det känns rätt skönt. Jag vet att det inte är över men för tillfället så står jag upp!



Massor av kramar!!!

2009-05-02 @ 11:41:29
URL: http://grittastina.blogg.se/
Postat av: Lejonet

jag håller precis på att bli av med min förkylning, hoppas du lyckas snabbare än jag!

2009-05-03 @ 08:59:50
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Börje i SofieRo

Hej och ännu ett stort tack för alla dina fina inlägg till bloggen!

Ja du vi har ytterligare något som vi har gemensamt det är att vi har suttit i kommunfullmäktige i kommun och olika nämnder bla byggnadsnämnd och kommunstyrelsen samt dess arbetsutskott!

Nu till det värdsliga- vi har haft en otrolig islossning här i älven med stora isflak som tonat opp sig på stränderna, ett otroligt skådespel!

Annars bara bra här oppe med strålande sol i flera dagar och dagtid i solen ca 20 grader, nu är ddet vår!

Krya på dej, och undvik svininfluensan, finns inte här oppe i norr ännu, håll tummarna att vi båda slipper denna farsot!

2009-05-03 @ 09:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0