Id och IdiAmine

Fortfarande tött och har ont i halsen. Maggie sitter och surfar vid datan, Jorge ligger på soffan och är sjuk, men vi har i alla fall ätit våfflor med glass och DET var gott. Klämde två tomater också eftersom restaurangmaten som jag ätit de senaste dagarna inte har något grönt. Får stå ut med denna diet fram till fredag, men till helgen blir det vitkålssallad med russin, mummma.

Vakterna tvärs över gatan fick lön för en månad av fyra, så det var lugnt i går, men nu börjar det dra ihop sig igen.

Fortfarande inget vatten på kontoret så, ja du kan ju tänka dig.

Fick faktiskt en tub gas idag, till spisen alltså. Var lite orolig att det skulle ta slut eftersom det inte finns gas i stan. Så nu kan jag fortsätta koka vattnet.

Idag är det Id, fast en dag för tidigt enligt Amur, min kollega och religiöse ledare i Ilha distriktet. Tydligen bröt de fastan redan i går i Nigeria och idag har Saudi Arabien sagt att månen har visat sig. Men det anser inte Amur för den har inte synts här i Nampula. Nåja, alla deltagarna på träningen åt idag med god aptit, så jag fick vara utan både macka och dricka till förmiddagskaffet. Klart, en hel månads dag tid svält äntligen över.

Knack knack på dörren. Det är Idiamine som kommit för att hämta en lapp med Karins Adress. Karin har dragit i tusen trådar för att försöka fixa till en liten period av studier i Sverige under ett halvår. Han är lärare, mycket ambitiös och pratar hygglig engelska, så det skall nog gå fint. Hoppas verkligen att allt går i lås, men det är mycket pappers prassel som skall till innan. Håller tummarna, och det tycker jag att du som läser detta skall göra också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0