Råttgift

Jäklar, råttan är kvar och har vuxit. Mitt kök är källan till mycket glädje för dessa grå  pälsade individer. Råttans år.... ha ha....Jag är faktiskt född i råttans år och vi lär vara smarta.

Nu är jag på krigsstigen och har lagt ut RATTEX. Glädjetjut när jag upptäckte att en stor bit vaxad rödskimrande trekantig RATTEX bit hade blivit "bortrövad" under natten. Nästa morgon ger jag Rodriguez, min 71 åriga manliga hemhjälp i uppgift att städa ur köket och det så kallade skafferiet ordentligt med starka saker. Det gör han.

På kvällen när jag kommer hem ser jag en sönderbiten RATTEX i soffan - NODDY!!!

Nu går pulsen upp i två hundra och jag kastar mig på datan och googlar, antidot, symtom doser och allt vad jag kan hitta om hundar och Råttgift. Blir inte lugnare av det och inser att jag bara kan vänta och se. Här i Nampula finns ingen veterinär och vitamin K i injektionsform lär jag inte hitta och dessutom har jag inte en aning om doser i mg för hundar. 

Idag när jag berättade om Noddy och Råttgiftet i soffan så tittade Rodriguez lite underligt på mig.......en lång stund......sedan sa han att han hittat en delvis söndergnagd rattex bakom spisen och att han då lagt den på golvet i skafferiet. GOLVET!!!

Med ens inser han att han kanske har gjort något mindre klokt.

Nåja, Noddy är fortfarande vid liv och åt med frisk aptit sin bön-gryta med ris vid lunch-dax.

Nu skall jag till butiken och inhandla minst femton råttfällor. A luta continua!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag tror att du borde konsulta upp mot pappan, han har haft ihjäl ett flertal råttor i sitt liv och drivit en evig kamp mot dem ute på torpet. Han har nog ett par matnyttiga tips!



Massvis med kramar fån Malmö och mig!

2008-08-21 @ 09:43:32
URL: http://grittastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0