Tillbaba i Mozambique

Efter drygt ett år i Sverige är jag nu tillbaka i Mozambique, men bara under två månader. Fixar med papper på huset och betalar den årliga fastighetsskatten. Nu är det klart, och bilen startade igen efter ett års vila och NU - äntligen lite semesterkänsla. Har kört de 450 km upp till Pemba från Nacala Porto och bor nu hos min väninna Hanna och hennes man Muarabo. De bor i en typisk "bairro", i ett hus med bambustaket runt omrkring. Till lyxen här hör en lång sandstrand 300 meter från huset, så nu har jag blivit nästan lite bränd.
En glad nyhet är också att jag har kommit in på författarskolan vid Lunds Universitet. Börjar den 29 augusti. Gissa om jag är lycklig. Mer nyheter kommer så småningom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0