Oj Oj Oj vad tiden går….Nu skall jag bli författare....tror jag.

Har nu varit hemma i Sverige i ett år och 13 dagar! Ärligt talat – varje dag har varit helt fantastisk. Efter närmare 20 år i värme och sol, så kan jag lova att en mulen himmel, regn, snö och frisk luft känns som en befrielse.

Det finns så mycket att berätta och därför planerar jag att försöka formulera mig i en bok. Men först vill jag lära mig skrivandets hantverk – och det är en konst i sig har jag förstått. 

Men det finns de som vet, så i november förra året deltog jag i en skrivarhelg som leddes av Veronica Grönte, från författarskolan och hennes Maketemetod.  Hej å hå, vilken upplevelse! Så nu har jag bestämt mig för att fortsätta i en femdagars kurs hemma hos henne, då jag får lära mig mer om dramaturgi och persongestaltning.

JO, jag har redan skrivit ner ett skelett eller benet som Kim Kimselius kallar det, men nu måste jag hitta metoderna för att sätta kött på benen, och se till så att historien blir lite spännande att läsa.

Alltså, har jag tänkt mig att börja starta blogga igen, och kanske ge er lite glimtar av hur det går med min nya verksamhet som ”författare”.

Jag räknar också med dig som läser detta, att du kanske kan ge mig feedback och lite nya idéer på det som jag kommer att delge dig genom bloggen.

 


Kommentarer
Postat av: Viola

Hej, det var ett tag sedan.
Vad roligt att du ska skriva en bok. Ser att du förbereder dig väl.
Jag ser fram mot flera inlägg där du berättar om
dina skriverier.
Ha det bra.
Kram Viola

2016-02-11 @ 21:04:01
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0