Längtan efter Vatten

Mörka blå-lila moln på himlen. Jag tittar upp och känner förhoppningarna om regn fylla mitt sinne. Är på väg hem från jobbet. Det är varmt och torrt, fötterna klibbar mot skosulorna. Glädjen över de första sommarregnen som kommer någon gång i Oktober - November kan jämföras med den sprittande känslan över den första riktigt vackra soldagen i Maj hemma i Sverige. Alla längtar, vi här i stan, folket och djuren på landet.

I mitt hus har vattnet inte runnit till i kranarna på ett par dagar. Tack och lov har jag en två m2 vattentank på gården. Så än så länge kan jag dricka mitt tea och njuta av “en skopa” vatten till “kvällsduschen”.





Man bränner det torra gräset för att jaga upp djur, mest råttor för att äta. det är förbjudet, men alla på landet gör det.


Kommentarer
Postat av: Happy

Perspektiv.

Jag får ALLTID ett otroligt livsperspektiv av att titta in här hos dig. Och så känner jag mig tacksam och lyckligt lottad över allt som vi tar för givet. Vatten. Ljuvliga vatten. Här kan jag duscha länge och hos dig är det kris. "En skopa till kvällsduschen", jösses.



Du är en oerhört modig kvinna du, som vågar leva som du gör, med alla utmaningar och faktiska faror som finns. Du är nutidens utforskare, som en Crusoe i en annorlunda värld.



Kram till dig.

2010-10-18 @ 21:31:11
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Alexandra

sv: Tack så hemskt mycket för den alldeles extraordinära gratulationen och de fanatstiska orden :) Det känns som om de kommer rakt från ditt hjärta, så jag öppnar mitt och tar emot dem!



Tusen tack :D

2010-10-18 @ 21:42:23
URL: http://fitnessego.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN GARD

Hejsan!

allt bra med dig ??

kram Josefin Gard!!

2010-10-19 @ 17:43:22
URL: http://joooi.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så olika det är. Ni hade garanterat behövt det skyfall som vi drabbades av i dag. Hoppas ni får regn snart.

2010-10-19 @ 20:55:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ulrika

Jag kunde inte fått en bättre födelsedag! Här regnade det i söndags för första gången sedan i april eller maj! Men till skillnad från dig har vi åtminstone alltid vatten. Gräsmattan är dessutom grönare här än hemma i regniga skåne! Men det var så skönt att bara stå och känna doften hur mycket bevattningssystem det än finns så blir det ändå en annan doft med regn.

2010-10-20 @ 07:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0