1a Flyttlasset av många

       

Idag gick första flyttlasset av många inför de närmaste veckorna. Allt väl fastbundet med många meter rep. Annars är det “grab and run” = tag och spring, som gäller. Det är inte helt riskfritt att frakta saker på ett öppet flak. Rött ljus eller lite långsam fart i ett hörn och många hungriga händer som gärna förser sig med vad som finns tillgängligt. Blev av med en 25 kg säck cement en gång, och det gick fort, och oj vad tjuven sprang trots den tunga bördan.

Alla böcker packade, grejer sorterat i högar 1. Till Sverige. 2. Till Maputo 3. Till Nacala 4. Att ha nära till hands i Nacala.

Det är 14 års samlat grejs, men jag har faktiskt inte handlat speciellt mycket de senaste åren. Jag har egentligen inte mycket som jag inte kan vara utan. Det mesta kan jag helt leva utan och det känns riktigt skönt. I Sverige är alla mina ägodelar som jag samlat genom livet instuvade i en liten lägenhet på 28 m2 och ett pyttelitet källarförråd. Det blir inte mycket för arvingarna att “slåss om” när den dagen kommer, och det är vi nog alla tacksamma över.


Kommentarer
Postat av: Börje i Sävar Umeå

Ja du det verkar vara lika överallt med att lånaq grejor (långlån) det är bara skillnaden att man inte stjäl en cementsäck och springer!

ja du nog samlar man på sig alldeles för mycket matriella saker genom livet!

ha det gott och tag hand om dej på mästa sätt!

2010-10-18 @ 14:45:29
Postat av: Anna-Mi

Ska du flytta "hem" till Sverige? Då måste vi ses! Eva har varit här, men väl åkt "hem" igen till Ilha. Själv bor jag i Kvarnby, Malmö sedan 19 år...

Hösten är kommen, hör stormarna gny!

2010-10-23 @ 17:59:37
URL: http://wendel.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0