På jobbet

Jag ler för mig själv, där jag nu sitter vid mitt skrivbord på jobbet. Min kollega tuggar tuggumi och smäller blåsor. Det gör hon alltid när hon är koncentrerad på något, och detta något idag är att hon  måste samla och analysera en massa information som kommit in från de 14 olika kommunerna. Hon har ett sjå med att få folk att fatta att även hon har en deadline att passa, och snart blir det USAID besök igen. Vi är alla lagom stressade över detta kommande besöket, eftersom de kommer att tillbringa en hel vecka här tillsammans med oss i Nampula. De skall kolla in programmets olika delar och se om vi förtjänar få pengar till ytterligare ett års arbete.

Storchefen reste till huvudstaden idag och nästchefen tar nu hand om rodret. Båten gungar lite, men det är faktiskt ett konstant tillstånd  och jag har nästan vant mig. Meningar som ”Vamos ver”, ”não e problema” och “fica para amanha”  (låt oss se, inget problem, vänta till i morgon) är  tyvärr ganska vanliga meningar, sagda eller outsagda. Som den orginal Värmlänning som jag är så tänker jag numera också ibland: ”Dä gör ja i mörra”


Kommentarer
Postat av: Daniel

Imorgon är en annan dag!

2010-03-02 @ 15:33:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Viola

Ja, så var den paradis vistelsen slut. Skönt med omväxling.

Hoppas alla har skött sig så projektet får ett år till. Jag förstår att det inte är svensk mentalitet på ditt jobb. Du får ta seden dit du kommer - den där värmlänska menar jag. Tuggummiblåsor på jobbet - även det är lite osvenskt, vad tråkiga vi är.

Jag är så facinerad av din spindel. Jag är nog lite konstig, har ingen rädsla för smådjur och insekter.

Ormar behöver inte komma i min närhet.

Jag fick en bloggidé - det blir något om insekter.

Då måste du komma med på ett hörn - tillåtet eller hur???

Här bara snöar det. Temperaturen växlar 0 - 10 minus.

Snön och istappar rasar från taken och slår folk i huvét. Många gator är avstängda för rasrisken från taken, men min bror i Helsinborg har vintergäck och snödroppar invid husväggen - våren är på väg norrut,

den pausar bara lite på vägen.

Ha det så bra

Kram Viola

2010-03-02 @ 17:07:39
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: fia

Hoppas ni hinner med allt som ska hinnas .

Önskar dig en trevlig onsdag .

kram .

2010-03-03 @ 13:25:44
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0