Lördagslunch och hundliv

Lördagslunch hos Nina Åter en lördag har jag sluppit kokt spagetti med ost och salt, vilket är min normala helgmat när jag inte har någon kock som fixar åt mig. Bortskämd va!!! Och LAT. Men Nina är en pärla som ofta bjuder på lördagslunch, och idag var vi tre vid bordet. Det var Becky, Nina och jag. Lotta saknades förstås, men hon är ju i Yemen och räddar små flyktingbarn tillsammans med rädda barnen där. Men vi hoppas att hon snart kommer hem till Moçambique igen. Annars har lördagen varit lugn. Jag åkte ut till “bairron” = bostadsområde, där jag hämtade tillbaka Malu, hanhunden som jag tillfälligtvis tagit hand om och gav bort i förra veckan. När jag var där på en inspektionsrunda, så upptäckte jag att han fått sår på båda öronen, på grund av bitflugor. Dessutom var han bunden till ett träd, med mycket liten svängradie. Alltså är han nu tillbaka här hos mig igen i väntan på en ny “fosterhemsplacering”. Han är glad och sprallig, blir ivrigt slickad på de trasiga öronen av Laika. Hennes saliv är läkande och han har redan slutat blöda och det verkar bli rent och torrt i såren. Jag kan inte ta hand om honom på mer permanent basis, eftersom Noddy är liten och rädd för honom, dessutom vill jag inte ha några valpar, om de nu skulle lyckas med det äventyret. Laika skall ner till Maputo så fort det blir en anständig transport för henne. Vilka hundliv man har dragit på sig.

Kommentarer
Postat av: Renee

Vilken tur att du såg att hunden for illa, hoppas att du hittar ett bra ställe åt den

Sv: köpte några lättlästa böcker

2010-03-07 @ 13:06:08
URL: http://reneemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0