Massa sjukvårdsprat

Läkarbesök hos öron-näs- och halsläkare, ortoped, invärtesmedicinare, gynekolog, och tandläkare; CT skalle, nackröntgen, CT käke och öra, panoramaröntgen, mammografi och en hel massa laboratorieprover. Så nu är jag undersökt på både tvären och längden och en massa dollar har det kostat. Tror att jag nu är uppe i 32 000 kronor. Privatvården kostar så gnäll inte på svenska skatten. Det är inte alla som skulle kunna ta in på privatsjukhus när behovet är som störst.

Men tack och lov täcker min försäkring en stor del av summan.

I morgon blir det mina två sista läkarbesök, när jag skall få veta resultat av diverse blodprover och mammografin, som har skickats och analyserats i Indien. De ni.

Det snurrar fortfarande när jag ändrar läge och min läkare tror inte på kristallerna L . Han vill ha ytterligare en magnetröntgen - som förhoppningsvis kan göras i Sverige, även om jag där betraktas som utlänning och får betala därefter.

Nog om detta.

Jag har också jobbat lite och haft ett bra möte med Tina idag., där vi har rätat ut en hel del frågetecken om “Monitoria e Avaliacao” samt “Growth monitoring”.

Jag bor hemma hos Hanna , Arimane och Muriricho i deras fyrarummare här i Maputo. TV,n visar första matchen mellan Sydafrika och Mexico. Gissa vilka vi hejar på?


Kommentarer
Postat av: Happy

Så himla BRA att du kollas ordentligt!!! Och att du kan bo hos någon nu också när allt inte är tip top. Kram!!!

2010-06-12 @ 12:12:53
URL: http://happyontheway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0