Vaktbyte

Riiiing Riiiiing, det var klockan vid ytterdörren dörren som ringde. Jag satt på toaletten, men fick skynda mig. Signalen var ovanligt påstridig.

Utanför står nattvakten med ett underligt leende, han tittar på mig, vänder sig sedan om och tittar på de två andra vakterna snett bakom honom. En av dem har mörk klädsel och verkar vara chefen, den andra i vit uniforms skjorta och mörkblå långbyxor. De verkar lite nervösa alla tre.

Så börjar den som jag antar är chefen att prata. Jo, min ordinarie vakt skall nu ha 30 dagars semester och nu får jag en vikarie i stället. Jag ser att han är lite osäker på mig om jag skall acceptera bytet eller inte.

Det är ju inte så konstigt egentligen, för jag har sagt ifrån på skarpen att jag inte vill ha en massa olika vakter, att mina två ordinarie inte får flyttas runt.

Var det ingen annat tänkte jag och ler snällt, tar dem i hand och önskar den nye välkommen.

Sedan kan jag inte låta bli att hålla mitt lilla förmaningstal: komma i tid, om försenad en timma blir det hemgång en timma senare på morgonen, inte avbryta den ordinarie vaktens semester som de gjorde förra året och placerade honom på en helt annan placering, bl.a. bl.a. bl.a…. pratar jag vidare..

Han heter Momade de nye, och verkar vara mer rädd för Maly , min hund, än för mig.

Får väl lämna en telefon i garaget till mina dagvakter så de kan sms,a till mig i Sverige när nattvakten inte dyker upp. Vet ju av erfarenhet att det sällan fungerar som det skall. Då ringer jag chefen för vaktbolaget och så ordnar det sig. Det skall nog gå bra - hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Fidolina

Hoppas att det går bra med vakterna så att du får vara ifred under din välbehövliga semester -läste lite bakåt bland inläggen om yrseln m.m

2010-07-02 @ 09:56:19
URL: http://fidolina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0