Svettigt

Svetten rinner utefter halsen och ner på bröstet, fingrarna klibbar vid tangentborde. Det tär nog närmare 35 grader i rummet där vi sitter i ett “Senior Management Team meeting” Dagens heta ämne är alla de fyra olika rapporter som skall vara klara innan fredag! Hej och hå i blåbärsskogen….Det är nya format och nya utvärderingsverktyg som presenteras av vår provinschef Utan förvarning skall jag plötsligt läsa på väggen och översätta 9 sidor tätskriven text. Helt vansinnigt och dessutom är det varmt. Nåja, jag börjar, men beslutar efter en sida att läsa och sammanställa i stället. Så småningom utbryter en liten diskussion och stämningen lättar. Alla är lika påverkade av värmen och tillslut blir vi nästan lite fnittriga. Mötet avslutas vid lunchtid och klockan två har jag fått nog. Packar ihop mina grejer och går hem för att jobba vidare i mitt eget svala arbetsrum. Har sedan varit riktigt flitig och fått klart en av rapporterna. SKÖNT nu är jag trots allt nöjd med dagen.


Kommentarer
Postat av: fia

ojoj det va hett hos dig , det är svårt att tänka sig den värmen här i sverge men jag för står att det måste vart yufft att jobba i den hettan .

kram .

2010-01-26 @ 12:17:04
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0