Malaria.

Ausi ringer vid elvatiden. Hon och två andra personer hade fått lift från Ilha till Nampula och en av männen var sjuk med diarré och ont i kroppen. De åker till kliniken för malariatest som sedan visar sig positivt. Läkarbesök och medicinering, och andra diverse turer så skjutsar jag honom och kvinnan ut till flygfältet. Stackaren reser till Maputo ikväll, men det stört regnar ute och jag har fortfarande inte hört något flygplan varken komma eller gå. Flera timmar har nu gått och jag undrar hur han mår. I morgon skall han fortsätta till USA via Johannesburg flygplats med 8 timmars väntan innan nästa flyg. Alla som har haft malaria vet hur illa man mår, och han måste resa i morgon för han är musiker och skall ha en stor konsert på torsdag. Aj aj aj...


Kommentarer
Postat av: fia

Jag är modig nu och slänga grejor och det är ju ingen som vill ha sånt här i vårat bortskämda land ..

Det enda som jag vet man kan göra är att se till att det går till återvinning .

Men himmel va illa stackarn som drabbas av malaria har bara läst om det men det jag har läst så är det nå oerhört illa . Nä vilka hemska kontraster det är mellan våra värdsdelar . Det finns något så fint som empati och med det kan man nå långt för att viljan finns där att vilja förändra .

Och jag beundrar ditt arbete och ditt val .

STOR KRAM .

2010-01-18 @ 09:38:40
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0