I min trädgård

Mandelträdet utanför mitt vardagsrumsfönster ger frukt i år. Skall bli spännande att se vad s om gömmer sig i kärnorna. Mandel kanske. Avocadoträdet som Ludvig och Suzanne planterade har nu vuxit till minst fyra meter högt och nu väntar vi på avokados - fast det gillar jag inte. Jag föråt mig på Kuba 1972. Varje dag under ett par månaders tid bytte jag ut min öl mot en avokado. Gissa om jag var populär bland grabbarna… Det blev för bra till slut. Vill inte äta mer avokado. Anona eller Ata trädet har några gröna klumpar som jag ivrigt väntar på. Passionsfrukt busken högg min flitige vakt ner en dag. Han tyckte den skräpade L . Söndag och har inget speciellt för mig och det känns så gott. Haft besök av Amir sedan Nina och snart kommer den malariasjuke bekantingen som bakade banankaka igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0