I stället för Parkeringsautomater

Jag, Ausi och Luis har just slagit oss ner vid den Libanesiska restaurangen i Nampula. Maten har kommit och hummusen smakar förträffligt. Jag ser tre små killar i cirka 7 årsåldern. Den ena grabben stänker smutsigt vatten på en parkerad kornblå småbil, den andre gnider “rent” med en gråbrun trasa och den tredje som inte når upp till motorhuven har någon sorts vit smörja i en före detta vattenflaska. Detta “vaxet” kletar han på däcken och börjar sedan putsa frenetiskt med en liten borste. Bilägaren sitter förmodligen vid något bord intill vårat och tittar på när hans små så kallade vakter fixar med hans bil. Jag är bara tacksam att det inte är min bil som repas ner med smutsigt vatten och en trasa som legat på marken, inte mina däck som utsätts för någon kemisk blandning för att de skall skina. Det är varmt i solen och jag ser hur killen med trasan bränner sig på plåten när han kommer emot med handen. Men han visslar och verkar helt nöjd med att ha fått en uppgift. Till slut, bilen är klar, åtminstone så långt upp som små grabbar når. Snart får de sin belöning. De flesta betalar för tjänsterna och jag betalar för att slippa och alla är nöjda.


Kommentarer
Postat av: fia

Ja vad säger man tycker som du att slippa vore väl bäst , kanske grabbarna tycker dom är duktiga på det dom för vilket dom säkert är . Hade nog gett dom pengarna ändå utan att få bilden putsad . Vet inte om man kan göra så men det är så jag känner när jag läser iallfall.

kram .

2010-02-08 @ 16:16:53
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Daniel

Skulle oxå ha betalat fastän bilen skulle va liksa smutsig som innan

2010-02-08 @ 19:34:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0