Klart besked

Klockan 08.32 och jag hör ett bestämt NEJ i mitt högeröra. Pratar i telefon med Agy, mannen som jag har tränat upp till att bli min efterträdare på jobbet. Jag har just berättat för honom att jag igår hade beslutat mig för att sluta jobbet till den 31 juli. Han har minsann vuxit in i sin roll som koordinatör och är inte rädd för att argumentera och säga emot. Det gör mig så himlens stolt, eftersom man av tradition inte säger emot sina överordnade här i Mozambique.

Agy är faktiskt en succé historia. Han är född på landet av fattiga föräldrar, var duktig i skolan och blev omhändertagen av kyrkan som drev sin egen skola. Sedan ADPP eller UFF som de heter i Sverige. De fortsatte utbilda honom och han kom till Danmark under ett år. Nu studerar han på kvällsuniversitetet och skall ta sin examen i Oktober i år - alltså får jag inte sluta jobba innan dess. Klart besked.

OK då väntar jag väl då. Har ju inte bråttom, avskedsfesten får vänta. Men jag skall i alla fall börja packa, så de så.


Kommentarer
Postat av: fia

Är det då tänkt att du ska hem till sverige igen???

Va skönt för dig att få en efterträdare som är så

pass duktig.

kram .

2010-04-09 @ 10:56:31
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: lejonet

Börja packa, redan? 4 månader innan?

2010-04-09 @ 12:56:07
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Ulla-Britt Envall

Hej va bra då ses vi. Agy måste jag träffa. Vi kanske har sett varandra någon gång.Vad bra att du har en sån framåt efterträdare.

2010-04-09 @ 17:01:03
Postat av: Börje i SofieRo

ja du det finns duktigt folk i värden! Synd att många av dom inte blir upptäckta!

Lycka till med avvecklingen! Och välkommen hem!

2010-04-09 @ 19:18:26
Postat av: ansepanse

bad bra det låter att du får en så duktig efterträdare, blir det skönt att komma hem igen

kramar

2010-04-10 @ 10:55:30
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0