Fusk dag.

Superslarvig dag. Hemma och bara ätit smått. Fruktsallad, torkad frukt, nötter, massor av tea med mjölk och fem skivor knäckebröd med tjocka skivor av ost. Var visserligen och handlade idag, men lust att laga mat - NEJ. Tänker på gammelmormor som levde på mandelkubb och kaffe. Skall jag bli en sådan kvinna när jag blir gammal? En del föds med en brinnande aptit, tänker på mat med glädje, handlar och lagar till spännande rätter. Jag föddes nog utan den delen i min hjärna, äter för att man skall, klockan bestämmer och talar om när det är dax. Tråkigt faktiskt - att inte längta. Fast det är inte helt hopplöst, jag längtar alltid efter en god frukost.

Kommentarer
Postat av: ansepanse

fuska kan jag inte eftersom jag är typ 1-diabetiker med insulinpump men jag tycker för den skull inte om att laga mat, nödvändigt ont liksom

ha en fin dag - kramar

2010-04-03 @ 10:43:28
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Eva

Fruktsallad,torkad frukt och nötter bröd och ost men det är väl inte slarv, eller? jag skulle lätt kunna leva på det länge! Jag lagar inte mat om jag inte är tvungen, jag avskyr det faktiskt! "lagad" mat måste många ha men varför då, huvudsaken att det är tillräckligt gott så att man petar i sig tillräckligt mycket av det man behöver tycker jag :)

2010-04-03 @ 19:48:50
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0