Opera

Har varit ute i distrikt idag och förstås tagit med mig I-poden laddad med diverse musik att lyssna på under bilfärden. Claes Olsson i Malmö har sålt en sorts adapter till mig så vi kan lyssna med hjälp av bilens kassettbandspelare. Så vi sitter nu i bilen på väg hem, över dammiga, gropiga och slingriga vägar där vi passerar en och annan vinglig cyklist . Vi är fyra i bilen, och min mozambikanske kollega har just beslutat sig för att lyssna på Jussi Björling som sjunger - O Helga natt! Han verkar som förhäxad, det är vackert, men känns ändå lite malplacerat för mig just då. Men han fortsätter att njuta av vår store operasångare som strax fortsätter med La Donna é mobile och därefter Bizet: The pearl fishers. Min kollega är alltså helafrikan som nu har upptäckt opera.

Väl hemma upptäcker jag att RÅTTAN fortfarande lever. Hon är en smart rackare som har ätit upp lockbetet, vilket skulle ha lurat henne i fällan. Jag tror det är en hon av någon anledning!


Kommentarer
Postat av: Viola

Herre min skapare! Hur kan du leva med en råtta i huset. Man blir kanske van med snyltgäster där nera hos dig.

Jag förstår att Helga natt blir lite malplacerad för dig, men din operavän lyssnar ju bara på musiken. Ja, Jussi kunde sjunga han.

Jag stöder WWF. Det var fin reklam. Den går kanske att kopiera.

Låter inget kul med dammiga och gropiga vägar. Hoppas ni har en bil med lite stuns i. Sköt om dej och skjut råttan. Kram

2009-09-03 @ 16:28:38
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Viola

Herre min skapare! Hur kan du leva med en råtta i huset. Man blir kanske van med snyltgäster där nera hos dig.

Jag förstår att Helga natt blir lite malplacerad för dig, men din operavän lyssnar ju bara på musiken. Ja, Jussi kunde sjunga han.

Jag stöder WWF. Det var fin reklam. Den går kanske att kopiera.

Låter inget kul med dammiga och gropiga vägar. Hoppas ni har en bil med lite stuns i. Sköt om dej och skjut råttan. Kram

2009-09-03 @ 16:32:29
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Ulla-Britt Envall

HEJ

Har flýttat in i lägenheten. Studier påbörjade bara 20 åringar, men skitdesamma. Jag kan antagligen lära dem något. Ska ge din kusin blommor som tack för hjälpen. Ha det bra. Helga natt låter bra.

2009-09-03 @ 18:15:57
Postat av: Börje i SofieRo

Kanske inte dom bästa hyresgästerna man önskar sig!

Fattar dom inte att dom måste flytta så får man väl ta i med hårdhanskarna!

Grattulera hunden Noody för fint hundarbete!

Det var väl ingen skogsmus kan jag tänka mej!

2009-09-04 @ 20:00:18
Postat av: Märtagreta

Råttan väljer jag att inte kommentera, det är djur som kan skrämma vettet ur mig.



Men att få väcka en afrikans operaintresse låter underbart. Ungefär som när min make, (gute) kom till fjällen första gången och jag verkligen fick se vad "bergtagen" betydde! Han blev fullständigt uppslukad av det landskap jag sett hela mitt liv. Idag ser jag mitt hemlandskap med helt annan vördnad. Det är vackrare nu, när jag sett det genom hans ögon. Kanske operan blivit vackrare i dina öron? Att uppleva någon annans upptäckt det är ju stort.

Och råttan, ser i inlägget ovan att den är död och ... ja, råttor fixar jag inte alls det!

2009-09-07 @ 22:42:12
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0