Saknar henne

Vi saknar henne - Ausi. Det är så tyst i huset, bara jag och Noddy, som fyllde 6 år den 8 Oktober, alltså har hon nu uppnått 42 hundår.

Ausi har suttit på bönpallen bakom Atumane i minst tio mil. Motorcykeltur på slingriga stigar mitt ute på den Afrikanska vischan. Men hon lät mycket nöjd när jag pratade med henne, så jag antar att hon fått en hel del bra foton idag. Tack och lov att hon är ung, vältränad, stark och positiv. Annars hade hon inte pallat. De så kallade vägarna är som sämre kolstigar och ibland inte ens det. Hon kommer nog att sova gott i natt!

Jag fick idag veta att jag skall till Etiopien den 26 Oktober. Det blir bara en veckas konferens och jag skall hålla en presentation om Nutrition och prata om mina erfarenheter från Moçambique och Indonesien. Gissa om jag är glad!!!


Kommentarer
Postat av: Ulle

Grattis!



Här är ett klipp som jag tror du skulle gilla!

roslingshowsthebeststatsyouveever_seen.html" rel="nofollow">http://www.ted.com/talks/hansroslingshowsthebeststatsyouveever_seen.html



Här är allt bra annars! Jag jobbar för mycket och Viktor får gosa med ungarna! Alvar går runt och Hugo ritar tåg!

2009-10-13 @ 21:15:01
Postat av: Ulla-Britt

Grattis



Det låter spännande.

2009-10-17 @ 17:14:38
Postat av: Matilda

Va härligt att åka dit!



Hur är det med dig annars?

Var längesen.

Kram

2009-10-17 @ 18:43:53
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0