Människohandel

Os i Sydafrika närmar sig och sexkunder kan nu välja bland fotografier av unga flickor, för att köpa en oskuld från Moçambique via internet. Oskuld betyder AIDS fri. Unga flickor lockas as “agenter”. De lovas arbete med bra betalning i Sydafrika. Vad arbetet består av får de aldrig veta. De får pass och resa, väl framme låses de in, förnedras i en vecka för att bryta ner deras motstånd.

Några tulltjänstemän har nu upptäckt några fall där det kommit flickor ensamma, utan större språkkunskaper, men med uppgifter om att de skall arbeta. Tulltjänstemännen blev misstänksamma och kontaktade det som liknar social nämnden. På så vis har man nu fått veta mer om den människohandel som inletts.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är så fruktansvärt att sånt här händer, världen över, varje dag... Har ställt mig frågan ibland, undrar om det funnits någon fattigdom, om vi la all världens pengar i en pott och sedan delade dom lika på jordens befolkning? Kramiz m

2009-10-07 @ 22:09:06
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Viola

Jag blev upprörd när jag läste din blogg.

Det är bra att du skriver om traffick.

Det är inte mycket vi här hemma kan påverka, men det är viktigt att vi VET.

Jag har just skrivit i min blogg om krafter i Sydafrika som vill legalisera prostitution.

Ta hand om dig och en stor kram.



2009-10-08 @ 22:15:50
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Börje i Bäzika

Ja vad säger man annat än fy---- för dessa "fula" gubbar! Jag vill inte skriva vad jag skulle vilja göra med dom!

Fortsätt och håll oss underrättade tyvärr kan vi inte göra så mycket praktiskt åt denna avart, men vetskapen att andra vet kan vara hämmande för denna avart!

2009-10-09 @ 09:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0