Inget speciellt

Tio kilo ris - om man röstar på rätt parti. Vi befinner oss i en demokrati - valet är fritt. 10 kg, det kan det vara värt, om man är fattig. Eller…..

Det är sen lördags kväll, vi har ätit kycklinghjärtan och ris, jag sitter i sängen och skriver, Noddy ligger vid fotändan och tvättar tassarna, Ausi är på sitt rum i sin säng och tittar på en film, jag har jobbat med rapporter och planerat min presentation i Etiopien nästa vecka. I morgon åker Eva till Sverige, Jag och Ausi skall på grillfest hos Louis - då blir det mycket kött! Ja, så är det. Inget speciellt alltså. Bara en rad med små händelser, likt ett pärlband. God natt nu skall vi sova till bruset av den antika Air-kondionerings apparaten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0