Blålila himmel

Idag var himlen mörk för en liten stund. Blå lila vattentunga moln, men det blev bara några spridda droppar. Vi längtar efter regnen, samtidigt som jag rent egoistiskt vill att det dröjer lite till - till dess att min termit-sönder-ätna fönsterkarm har fixats. Om det börjar regna nu så blir det vått på golvet och den nymålade väggen blir randig - igen.

Har laddat tvättmaskinen med rödtvätt, öppnat alla fönster i sovrummet för den antika Air konditionerings apparaten har gått sönder. På min veranda står en ny apparat sedan 9 månader tillbaka!!! Vissa saker fungerar helt enkelt inte här. Jag får själv inte fixa hantverkare, det måste ske genom organisationen. Skall inte gnälla på allt som inte fixats, men det är frestande att sätta upp en 20 punkters klagolista.

Annars är allt bra.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

ja du säkert varmare där än här under dagarna några minus grader men ingen snö men mest soligt väder!

Så enkelt det skulle vara att du själv kunde åtgärda den trasiga pumpen, men då skulle någon bli arbetslös!

Roligt att få ett livstecken från dej!

Må bäst och sköt om dej!

2009-10-21 @ 14:54:42
Postat av: Matilda

Allting stämmer just nu.

Och jag bara njuter.

Så oerhört glad.

Jag har världens vackraste pojke vid min sida.

2009-10-21 @ 16:26:39
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0