Idag har jag gett bort min blockflöjt.

Vaknar tidigt av ett rytmiskt buller och skrammel, någon slår på en järnpelare, trummar på en metallhink och jag vet inte vad. Går nyfiket fram till fönstret och ser att vaktbolagets anställda har gjort uppror igen. Jag läser på de hemgjorda meddelanden skrivna med kol på pappkartong flak. “Vi har inte fått lön på 7 månader” “Strejk” Deras chef/ägare lär ha sagt att han inte kan spy upp pengar till dem. Vilken förolämpning - om det är sant. Min tanke är att förmodligen har alla lönerna gått till valkampanjen, och nu är det de fattiga som betalar för den så kallade demokratin. Kanske har jag fel, kanske rätt. Vem vet….

Känner mig upprörd å deras vägnar, letar reda på min block flöjt och går över gatan, där jag ger flöjten till en av de strejkande. Sedan hör jag det rytmiska blåsandet och känner mig lätt glad.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Ja en liten men utsökt protest, dom blev säkert glada och stärkta i sin protest! Man kan bara hoppas att dom får sin lön!

2009-11-03 @ 11:13:35
Postat av: Anna

en avsaknad av demokrati blir så tydligt i så många delar av våra liv. Och vem som betalar priset. I min värld så har jag lyxen av att rycka på axlarna, din värld ställer det på en annan spets..



och om det behövs så har jag nog en gammal maraccas jag kan skicka ner..

2009-11-03 @ 21:22:51
URL: http://grittastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0