En ny dag

Tekno musiken strömmade ut ur högtalarna, det stroboskopiska ljuset fladdrade i mörkret och folk såg ut som pappersdockor som rörde sig på en gammaldags filmremsa. Någon orkester såg vi inte skymten av och efter tre timmar drog vi vidare. Ingen höjdare precis.

I natt har jag inte sovit något vidare eftersom det är 30 grader i sovrummet och ingen airkond. Fick en ny apparat för sex månader sedan, men den har ännu inte monterats. Gissa om jag klagar, men inget händer. Tyvärr får jag själv inte fixa med hantverkare, utan allt måste gå genom organisationen.

Jag avundas alla er som får njuta av novemberkyla och höstmörker – så känns det just nu i alla fall. Klockan är 05 på morgonen, fåglarna kvittrar och jag hör samtalet mellan vakterna eftersom dagvakten redan har kommit. En och annan bil far förbi på vägen utanför. Snart är det full fart på alla ”chapor” minibussar fullpackade med folk. De har sin hållplats precis utanför min grind.

 OMEGA vaktbolaget strejkar fortfarande och snart börjar de trumma igen. NU skall jag gå ut i köket och sätta på en kanna roibos tea och koka lite havregrynsgröt med russin. En ny dag har börjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0