En bra dag idag.

Någon jag känner har fått jobb i Jemen! Spännande värre tycker jag, blir nästan lite avis. Ny kultur, mat, vänner, utmaningar och ja helt annorlunda. Tänka sig vilken upplevelse. Oroligt i ett hörn, javisst, men var är det inte stökigt nuförtiden. Tre av mina gäster har åkt vidare idag och en annan kom i kväll. Ja det rör på sig i mitt lilla hus på Rua da Beira i Nampula. Vakterna skrattar gott och tittar nyfiket på alla som kommer och går. Egentligen tycker de att jag bor i ett alldeles för stort hus - ensam. Men jag är ju sällan ensam. I morgon och på fredag skall jag delta i ett katastrof seminarium och i nästa vecka skall det vara simulation i några olika distrikt. Själv måste jag arbeta lite med min Peace Corp volontär och sedan skall jag till Nacala för att jobba med Agy. Vi måste färdigställa undervisningsmaterialet till den andra träningsomgången för våra 14 distrikts -övervakare och 230 promotorers= halv voluntärer. Materialet för 2300 frivilliga Animadoras är redan klara. Sedan har jag minsann planerat in några dagars ledighet - DÄ SKA BLI GÖRGÖTT som de skulle ha sagt i Värmland.

Kommentarer
Postat av: Viola

Hej Gretastina - det är så roligt att läsa din blogg.

Vilka kul arbetsuppgifter du har. Du är verkligen förtjänat en ordentlig ledighet och kan göra något trevligt eller kanske "bara vara".

För oss här i Sverige är det så overkligt att inte få ut sin lön. Vi är ju försäkrade för nästan allt.

Här hemma har vi regn och rusk. Jag kom från Egypten i söndags och har lite sommar inom mig, men nu behöver solen titta fram. Tyvärr lyser den på fönsterrutorna, som nu till advent "måste" vara blanka och fina innan adventjustakarna intar sin plats.

Ha det så gott i värmen.

Kram Viola

2009-11-18 @ 22:15:34
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Börje i Bäzika/SofieRo

Tack för dina repotage från din vardag!

Tänk vad tur att du kommer till nytta med din kapasitet på arbete!

Din arbetsgivare och mäniskorna skall egentligen vara innerligt tacksamma att dom har dej på den platsen!



Håller med föregående insändare lite vila borde du unna dej, vi har bara ett liv här på jorden!

2009-11-19 @ 11:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0