Dagen efter

Jorge fyllde 25 år igår. Flávia stod i köket hela förmiddagen och förberedde delikatesser på Brasilianskt vis med svarta bönor, någon fläsk-tärning-blanding, sallad och diverse annat. Vi tog också en tur till grossisten A@L där vi köpte 4,2 kg biff, 4 kg fläskfilé och 10 kycklingar. Det är inte ofta vi frossar i gott kött, men nu tändes grillen och inget kunde hindra oss från att bli rejält mätta. Fast i ärlighetens namn så hamnade förstås det mesta i frysen. Dessutom fick jag "hyra" in mig i Lottas frys med 9 kycklingar. Idag, dagen efter, har vi ingen elektricitet på hela dagen, så Jorge och Flavia spelar "dam", jag skriver och tänker på att jag också måste göra en Power Point presentation om mitt program som skall presenteras på Tisdag för cheferna från Maputo. Nu gäller det att batteriet i min jobbe-dator klarar några timmar, annars blir det natt jobb igen. Ingen fara, detta är sådant jag gillar att göra, så det känns inte alls tungt - tvärtom lite kul. Nu skall jag försöka koppla in mig på nätet med min nya mobil. Oj vad jag gillarv teknink!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0