Vilken dag!

Vilken dag!!!! Fullständigt kaos från det jag satte nyckeln i låset på jobbet. Blev fullständigt överfallen med möten, problem, inga pengar, inga chaufförer, inga kontrakt, USAID besök som kommer i morgon och den osäkra säkerhets situationen i kustdistrikten. Ett antal frivilliga hälsoarbetare i distrikten har dödats då de blivit misstänkta för att sprida kolera. Detta händer varje år, men har nu lett till att Röda Korset har dragit tillbaka sin personal i vissa av distrikten. Vi har dragit tillbaka i ett av våra distrikt - åtminstone för ett tag. Namnet Clorin liknar kolera och på portugisiska är det cloreto och colera - ganska lika eller hur?

Nu, folk har lämnat kontoret, det är bara jag och en konslut kvar. Äntligen kan jag börja jobba och tänka lite, men först några rader till bloggen.

Internetet har inte fungerat på hela dagen, det är alltså inte bara hemma hos mig som det fallerar, utan även här. Vi har inte haft fast telefon sedan första veckan i december och vi är cirka 80 anställda om jag räknar in "utepersonalen" som vakter och chaufförer.

Nej nu får jag sluta gnälla så jag inte drunknar i hopplöshetens träsk. Skall leta efter några positiva saker att tänka på innan jag tar itu med jobbet igen.


Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Jag tycker verkligen att du har all anledning att klaga, det är många allvarliga saker du tar upp! Hoppas att allt löser sig på ett bra sätt för er och att du trots allt haft en bra dag!



Många kramar från Fru Pusselbit

2009-03-09 @ 20:18:38
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Ulla-Britt

Hej. Jag känner igen det, så är det i Mocambique ibland. Här är det milt snöfall och minus 1. Det har snöat oavbrutet i flera timmar. Jag börjar bli trött på vintern. Låt våren och värmen komma NU. Ha det så bra.

2009-03-10 @ 11:06:45
Postat av: pantheraleo

för oss som har vanan att allt ska fungera kan det vara bra att läsa din blogg och inse att inte alla har det lika!

2009-03-10 @ 11:16:31
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Ulla-Britt

Hej igen Okunnighet och rädsla är inte en bra kombination. Missnöje och frustrationer ska ut, syndabockar ska finnas. Det är tydligen en mänsklig egenskap. det finns även i vår moderna värld. Högre invandrarfientlighet vid större arbetslöshet t.ex.

2009-03-10 @ 12:01:53
Postat av: Börje i Bäzika

några ord till dej --- Du är duktig du -----

Fortsätt och kämpa!

2009-03-10 @ 13:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0