Husbygge


Att bygga hur här innebär at man först måste tillveka cementblocken. En del cement och fyra delar sand, packas och slås ihop, vattnas i flera veckor - helst och sedan kan man börja bygga. Här tar jag mig en funderare i skuggan under ett mangoträd. Idag fick vi vårat borrhål, 4 inch och 4000 liter sötvatten i timman. Underbart att veta att vi nu kommer att ha eget vatten till husen i Nacala och att det inte är bräckt. Vattnet kom på 35 meter  djup men Gus borrade vidare till 57. Stora huset blir nog klart om några månader, sedan kan vi börja på "mitt" hus. Gus tar det ena och jag det andra, eftersom vi inte är tillsammans längre, bara riktigt goda vänner. Mannen på bilden är en av våra vakter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken fin beskrivning av livets blomsterbukett... Den ska jag absolut gömma längst inne i mitt minne! Kramiz M

2009-03-01 @ 19:56:21
URL: http://tidsoptimistens.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0