Mår bättre idag

Tre kvinnor vid bordet, 15, 28 och 61 år gamla och vi sitter klistrade vid varsin dataskärm. Aida, den yngsta kommer hem till mig varje dag för att träna engelska med hjälp av datan, men nu har det lilla hjärtat upptäckt google och fått vänner i Brazilien!! Nåja hon lär sig andra saker och trivs, det är ju det som är huvudsaken. Hon är ett hittebarn, som jag berättat om en gång tidigare och hennes fostermor vill att hon skaffar lite andra intressen än att träffa pojkar i gränderna och bli gravid. Det är inte lätt att vara tonåring varken i Sverige eller någon annan stans. Fjärliarna flyger runt i skallen med alla hormonerna som raketbränsle. Men riskerna är så mycket större här. Just nu har jag en kollega som ligger hemma i sängen, gravt påverkad av sin AIDS. Chaufförerna är rädda att ha honom i bilen för han hostar hela tiden, förmodligen tuberkulos, ja det är tufft. Men här sitter vi i vår skyddade bubbla, surfar på nätet, dricker roibostea och äter en typ av mariekex.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du dom unga är utsatta mycket mer än under våran tid!

Men med information och samt att själv visa hur man bör göra kan dom få en bättre start av livet!

Barn gör inte vad man säger, utan gör hur man själv bär sig åt!

Hälsa alla där borta från ett soligt SofieRo!

2009-06-17 @ 21:16:53
Postat av: Kim P

Internet är verkligen en revolution (även om det är på gott och ont), tänk att kunna sitta i en världsdel och skaffa sig vänner i en annan utan att ha rest en kilometer ens :-)

Firar ni midsommar där hos dig? Hoppas det blir bra i sådana fall!

2009-06-17 @ 21:23:29
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Kul med buddies i Brasilien!

2009-06-17 @ 21:29:00
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Lejonet

jag kan tänka mig att det är svårt för tonåringar där. Det kanske är så, att det är lika svårt här, men på olika sätt. Jag vet inte...

2009-06-18 @ 10:46:53
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0