Inspirerad igen.

Det känns så gott att vara tillbaka på jobbet igen. Naturligtvis är det mesta som vanligt, med diverse småproblem som att kontoret inte har någon fungerande telefon sedan första veckan i december, vattenkopplingen från pumpen in till kontoret läcker rejält och lär ha gjort det i minst en månad. Igår brann det i Chandes kontor och idag blev det överslag och rök ur chefens stabilisator. Inget internet på kontoret sedan flera veckor - säger de som varit på plats.... Mobiltelefon nätet håller på att bryta samman och det är näst intill omöjligt att ringa....Hå hå ja ja.... Livet i Afrika. Men oj vad jag mår gott i alla fall. Tänk att sex veckors semester kan göra sådant underverk. Har knutit kontakterna med Sverige igen, fått några nya "nyårsväninnor" som finns kvar när jag kommer hem.

Igår träffade jag en god vän här i Nampula som har en konstruktionsfirma (heter det så?) och vi diskuterade mitt kommande husbygge i Lunga. Skall bygga en liten låda 10 x 7 meter i en by vid havet. Lunga heter byn och kan hittas på google earth. Då ni, alla mina vänner är ni välkomna att boka in en semester i Mozambique. Även när jag en dag flyttar tillbaka till Sverige så kommer jag att veta att jag har mitt hus i solen och värmen, att det står och väntar på mig, precis som min lilla lägenhet i Malmö nu när jag bor här. Livet är allt bra gott.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: Haha XD Tack. Jag tycker mest att de är knäppa´´

2009-01-08 @ 20:23:00
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad jobbar du med egentligen???? Nyfiken i en strut!

2009-01-08 @ 21:01:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, det lät himla mysigt med en låda vid havet i ett varmt land, är lite avis :)



Det är aldrig för sent att lära sig laga mat vet du, bara att sätta igång :) Svårt är det inte heller om man börjar med att följa kokböcker till punkt och pricka och sedan börjar experimentera mer, roligt är det dessutom när man får fram bra resultat!

2009-01-08 @ 21:03:20
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Flaggis

Det verkar vara ett dramatiskt och rikt liv du lever, spännande och viktigt. Tydligen extra mycket för tillfället med din väninnas hastiga död och samtidigt tankar på framtid med 'hydda' vid havet och knyta kontakter i Sverige. Varje stund blir liksom extra viktig i sådana här situationer. Sorgens baksida eller vad man ska säga...

2009-01-09 @ 01:02:51
URL: http://flaggis.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Jag har nu varit inne och läst lite hos "Irgendwo in Afrika" och ska läsa mera där längre fram. Mycket intressant!



Jag har också börjat läsa från början i din blogg och det är också mycket intressant!



Fast först och främst måste jag läsa på inför min tenta på torsdag nästa vecka och det är mindre intressant... ;)



Önskar dig nu en härlig fredag och helg, trots alla "småproblem" ni verkar ha på ert kontor!!

2009-01-09 @ 16:06:16
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0