En vanlig dag

En förhållandevis lugn dag på jobbet. Den nye Chefen S kom in på vårat kontor för att sitta tillsammans med oss i Nutritionsgruppen. (Han har ännu  inte fått ett eget rum) Tydligen fungerar inte Air corden speciellt bra i hälso-koordinatörens rum, där han tillfälligt har placerats, vilket han uppgav som skäl för "flytten" . Så idag var vi fem personer mot normalt två i rummet. Kändes riktigt bra, alla jobbade, bara en av "gästerna" pratade i mobilen inne på rummet. Men så har han också jobbat inom staten i flera år och har därför en lite nonchalant attityd gentemot sina medarbetare. Men det kommer han snart att ändra på. I en internationell organisation finns det andra koder om hur man uppför sig - artighet och hänsyn bland annat.

De nya datorerna som vi har fått har bara 32 GB i minne, mot 80 i min gamla. Dessutom har IT ansvarige i Maputo, ´vid huvudkontoret tagit bort Vista och satt in Microsoft Windows XP 2002..... Ja ja ja får försöka låta bli och irritera mig - då kan jag bli dement!!! Läste just i Dagens Nyheter att stressade personer med litet socialt nätverk blir lättare dementa. Men det är inte lätt - att hålla sig lugn menar jag.


Kommentarer
Postat av: Malin

haha, då drabbar det säkerligen inte dig i alla fall!! Hoppas du får en fin dag! Kramiz M

2009-01-20 @ 11:21:01
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Anna

ja andan är tillbaka, ork och glädje. Jag skrattar igen och det är så skönt!

Vad gott med en ny chef och att du har kommit tillbaka till din vardag igen, glöm bara inte att vi saknar dig här hemma också <3

2009-01-20 @ 11:56:27
URL: http://grittastina.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Förstår att det inte alls är roligt när man får en sämre dator än innan att jobba med!



Du har en award att hämta hos mig! =)

2009-01-20 @ 15:41:52
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Raggoparden

Aha! Ett litet mini-kontorslandskap? :)

Håller med IT-ansvarige, Vista suuuger. Tar en massa minne och hittar på dumheter bara.

2009-01-21 @ 11:32:37
URL: http://raggoparden.se
Postat av: Eva

Hallå! Nu har jag äntligen läst alla dina dagboksinslag och tittat på dina fina foton. De säger mycket om livets villkor i ett utvecklingsland, vilket som helst. Samtidigt säger det härliga fotot med dina rödmålade tånaglar mycket om livet som biståndsarbetare. Jag har just kommit upp till ytan från en djupdykning i böckernas värld och städat skrivbordet. Jag se bordsytan på skrivbordet, vilket känns som en befrielse... Sköt om dig! Kramisar

2009-01-21 @ 17:18:01
Postat av: Anonym

Intressant att se sa mycket av brasilien pa landsbygden som liknar afrika. palmbladshyddor och den roda jorden. dessutom kan jag tanka mig men vet inte att det i de sociala forhallanden kan finnas likheter.

2009-01-21 @ 18:21:56
URL: http://flaggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0