A B C D E

A B C D E F G H I J K L M ......O? Han tittar lite osäkert på Lotta.

- Nej, här är pennan, hur skriver du ett O?

Snabbt ritar han en cirkel.

- Just de, så ser ett O ut.

Jag har just klivit in i Lottas vardagsrum där hon är fullt sysselsatt med att förhöra de två minderåriga bonusbarnen på deras läxor.

Lotta, som redan har två vuxna döttrar hemma i Stockholm, har nu blivit tvåbarnsmamma - igen.

Känner stor respekt och beundran för hennes vilja, ork och styrka att satsa på ett nytt förhållande, dessutom med två barn på köpet.

Själv är jag alldeles för bekväm för att över huvud taget tänka mig att förhöra barn på läxor, laga middag varje kväll, se till att skoluniformerna är rena och strukna, föräldramöten på skolan, ta hand om de två nya hundvalparna (varav en skall till annan familj snart), se till att duvorna har mat och att vakterna är på plats, förutom ett mer än heltidsarbete som programansvarig för ett hälsoprojekt i organisationen Care international. Läs hennes blogg (Lottaimoz.blogg.se )om du har tid. Hon liksom jag skriver om Mozambique och livet här i Nampula.

Lotta är lycklig, det ser jag på henne, men ändå vill jag inte byta. Tänk att inte få jobba över i lugn och ro, att floppa TV kanaler som man vill utan hänsyn till småglyttarna. Nej, livet som "ensam" är alldeles för bra för att bytas ut - just nu i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Vilken skön inställning- vi är vekligen på samma nivå:-)



Tack för tipset, det blir nästa present- inslagen;-)

2009-02-18 @ 21:23:09
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt att du känner så, för visst är det viktigast av allt? Viktigt att ge de gamla uppskattning, tid & ett glatt leende, så att de känner sig väl bemötta och trygga! Det blir dessvärre mindre och mnindre tid över till sånt nu, när det nya schemat och ebv-systemet drar igång, och varje vårdtagare har uträknad tid på sina huvuden... gillar det inte! Många gamla skulle vara piggare och må bättre om vi istället fick mer tid till dom. Ensamheten är oftast värre än sjukdomarna... ha en fin dag! Kramiz M

2009-02-19 @ 10:44:18
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Raggoparden

Allt har sin tid. Jag ser fram emot att alla våra kids snart flyttar ut. Eller jag tror att jag ser fram emot det iaf :)

2009-02-21 @ 00:23:37
URL: http://raggoparden.se
Postat av: Fru Pusselbit

Olika tider i livet har sin egen tjusning! =) kram

2009-02-23 @ 20:58:08
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0