Morgon 22 dec 2009

Det var svårt att sova i natt. Varmt, enormt varmt, trots två fläktar utanför mitt lilla myggnätstält. Men så brakar det loss, ett häftigt regn. Det mullrar och bullrar mot taket, hör hur det plaskar mot cementgården utanför huset. Först en känsla av bastu, sedan svalt. Oj vad gott. Somnar in i den tidiga morgontimman och sover riktigt gott. Nu klockan halv elva på för middagen sitter jag här på Evas andra bakgård med en stor kopp tea framför mig. Hon bor i ett hus som tidigare varit lagerbyggnad och båtvarv. Enormt charmigt och spatiöst, ja riktigt exotiskt. Ledsen att jag inte kan sätta in foton i min blogg, men internetet är så instabilt och långsamt och det bryter nästan alltid mitt i.

Kommentarer
Postat av: Nabr

En härlig skildring av livet i en annan världsdel... Man måste ju inse att livet inte alltid är självklart med vattenspolade toaletter och duschar.

Läser man din blogg så får jag känslan av att du reser runt lite i den värld som omger dig. Hur kommer det sig att du valde detta afrikanska land? Har du arbetat eller arbetar du där? Jag ska läsa igenom dina sidor med stort intresse :-)

2009-12-22 @ 13:08:39
URL: http://nabster.wordpress.com
Postat av: Börje i SofieRo/Bäzika

Ja du verkligen kontraster, här -14 grader och snö i massor, säkert över en halv meter på 2 dygn, trafikkaos som följd!

Bilisterna kör på tok för fort och vårdslöst!



En önskan om GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR alla bloggare och speciellt till dej i fjärran land!

2009-12-22 @ 16:23:47
Postat av: fia

En riktigt god jul önskar jag dig och hoppas alla du träffar och möter får en så god jul som möjligt .

Skickar massor av kramar till alla .

kram.

2009-12-23 @ 14:29:14
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0