Fredag

Fredag igen, och jag är helt slut. Skulle varit ledig veckan som gick, men det blev bara två halvdagar. I morgon lördag skall jag på initiationsrit avslutning. En av mina dagvakter har en son som blivit omskuren och fått sin manlighets initiation under en månad ute i bushen. I morgon är det fest, gåvor och mat, släkt och grannar samlas för att fira den nyblivne “mannen”, som också nu har fått ett nytt namn. De unga männen får ett nytt namn som symboliserar att de nu har lämnat barndomen bakom sig - även om “mannen” bara är 10 år.

Ausi återvände igår och reste vidare idag. Två av gästerna har rest och den tredje åker i morgon. Det kommer att bli tyst i huset. Lindsy reser på Söndag. Hon har fått ett nytt jobb i Sydafrika. Full snurr alltså.


Kommentarer
Postat av: Börje mitt i julbaket i Bäzika

ja du här har vi 3 dm snö vitt och fint på marken och i dag söndag +1 grad!

Nu har stressen och jäktet sklagit till i våra damer, julbak- julpynt - julhandel och julklappar, ja visst dras vi och så med i svängen!

Bara bra här oppe med bra väder och vitt och vackert!

Stugan står så röd och grann i skogen och älven flyter så sakta nedanför!

Allt bra med oss julen tillbringas med släkt och vänner och framför allt med barnbarnen!

Om inte vi hinner höras av för jul så må du ha en god "jul" på andra sidan jorden!

Må väl och tack för alla inlägg du skriver och tid du lägger ner för att förgyllar vår dag med!

2009-12-06 @ 12:59:05
Postat av: Happy

Hej Greta-Stina! Länge sedan jag var inne på min gamla blogg prinsgus o kollade, såg inlägget från dig. Dina julplaner låter helt fantastiska, som klippt ur en roman. Själv åker jag med prinsen till min lillasyster med familj i Holland. Inte lika exotiskt som att vara på din plats nära stjärnhimmeln, men tillräckligt långt bort för att det ska vara roligt att åka dit varenda gång ler. Älskar ju flygplatser. Bifogar min nya bloggadress här. Kram på dig!

2009-12-08 @ 07:34:04
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: fia

tittar in och kollar läget med dg här på bloggen .

Det är spännande att läsa om en helt annan värd på ett annat sätt än på nyheterna . Bli man när man är tio det va nå nytt .

Kram .

2009-12-08 @ 16:01:47
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0