Skärtorsdagskväll

Två hårdkokta ägg, en liten biff med mycket vitlök och ett stort glad passionsfruktjuice, det är min kvällsmat i kväll. Det är skärtorsdagskväll och i morgon är vi lediga. HURRA vad gott. Då skall jag skriva min tre månades rapport och fylla i min "timesheet" som alltid blir liggandes till sist av någon anledning. Den fylls i digitalt och tar ganska lång tid ibland - på grund av vårat superslöa system, och jag har inte tålamod att vänta. Har nu "uppdaterat" mitt system här hemma så jag åtminstone har internet 24 timmar om dygnet.

Oj nu kom Noddy in, svansen viftar enormt, hon har FYNDAT I SOPHÖGEN. Jäklar hon har hittat en benbit full av småmyror - det kanske "kittlar gott i kistan" som björnen sa i djungelboken. Har försökt förklara kompost systemet för min hemhjälp, men han tycker tydligen att det kan vara bra att slänga allt och dessutom inte täcka över. Får väl repetera informationen på måndag. Måste ta hand om henne och myrorna. Ha de gott.....


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Hej

Bra att du har det bra.

Kram från Ulla-Britt och Glad Påsk

2009-04-09 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0