Pedidos - tiggerier

Har stängt av min telefon. Efter tre förfrågningar om pengar, där en av dem via sms lyder så här: Hello Stina are you ok. I am not good because I finished drink tablets yesterday of Malaria, and I do not have money to buy food reforce my power. Can you bring to me 1.000 mts to buy food to me please? I asking my mother now she said that do not have because she used all her salary. (Själv äter jag mat i två veckor för 1000 mts).

Innan fick jag ett sms med ett bank kontonummer med uppmaningen att sätta in lite pengar för personen i fråga behöver dem till påsk!!! Och så har en av målarnas bröder mist en fru och han behöver nu lite pengar. JAG BLIR SÅ TRÖTT på alla dessa tiggerier som inte ens är försynta förfrågningar utan mer uppmaningar att ge. Som vit och relativt "rik" anses jag som en sorts gratis bank, speciellt inför större helger och högtider.

Alltså har jag ett "hemligt" telefonnummer sedan mer än 6 år tillbaka. Gav det idag till min chef eftersom han i två dagar sökt få tag på mig i angelägna ärenden. Han lovade att inte använda det numret mer än om det blir ett hotande kärnkraftsanfall mot Nampula eller nya gardiner till kontoret. Låter tryggt, så det får jag lita på.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Vet känslan, jo lika bra att skaffa hemligt nummer!



Trevlig blogg du har, mycket tänkvärt-- å jag tog mej friheten att läsa den!!

2009-04-12 @ 17:05:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Börje i SofieRo

Ja det håller på att vara för sorgligt med alla dessa tiggerier!

Vad jag reagerar stark emot är alla dess "stora" herrar och damer som snyltar på mäniskors givmildhet!

nÄR största delen av insamlade medlen går till administration då har vi uppnått lågvattenmärket!

Tänk att få ge direkt i hand ändå till dom behövande!

Du klarar av detta riktigt säkert du är en klippa!

2009-04-12 @ 19:53:39
Postat av: pantheraleo

låter inte kul alls. Själv blir jag trött på försäljare som ringer, men det är ju inget att jämföra! Detta är ju personligt i allra högsta grad.

2009-04-14 @ 15:23:31
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0