Nostalgi

Måndag kväll, sitter i soffan och läser kommentarer i min blogg. Minnena rinner till och jag minns 60-talet flower power, hur vi satt vid foten av frihetsgudinnan på torget i Karlstad och målade vackra figurer i asfalten med glada pastellkritor. Räven spelade gitarr och livet var helt underbart. Jag hade ett par favorit långbyxor, ett par knall oranga mjukisbrallor, blusar med blommor i alla kulörer, långt hår och stora halsband. Vi var så SNÄLLA och med dagens mått otroligt skötsamma. Så sitter jag här och minns på samma sätt som raggarna och långt senare punkarna minns sin tid. Tiden försvann och nu är jag en tant i Afrika med hemlängtan till Sverige. Fast jag siktar på att bli 130 år gammal (om kroppen håller och själen vill) så än har jag tidJ Det är så mycket kvar att upptäcka och att göra.


Kommentarer
Postat av: Eva-camilla

Men då vet du ju att din lilla vovve får det bra om hon stannar där hon är :) men klart du säkert kommer sakna henne..man gör ju det...även om man ibland tycker det kan vara hur jobbigt som helst med hund! hehe



Tack för solen..den värmde skönt idag när det varit lite mulet!

Kramar

2009-04-28 @ 21:40:31
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken bra kommentar du gav åt Kim Possible! Jag brukar läsa din blogg sedan jag tidigare hittat dina kommentarer hos henne. Du har ett intressant liv därnere.Ändå längtar du hem till Sverige. Men det är klart att vi får ju bara läsa om en del av ditt liv.

Där jag (också en 40-talist)bor har vi fortfarande snö kvar. Till helgen åker vi till vår stuga och då är det skidor som gäller.

Ha det bra!

2009-04-28 @ 22:59:01
Postat av: Lejonet

njut du av ditt Afrika. De flesta som bor utomlands längtar alltid hem, men problemet är att när de gör det, brukar de tänka på allt det fina och trevliga. Sedan kommer de hem och blir ofta rätt så deppiga för det är inte som de trodde. dessutom är det ingen som vill lyssna på dina berättelser om det landet du kom ifrån! Sad but true.

2009-04-29 @ 10:59:02
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Daniel

E du säker på att ni var så snälla?

2009-04-29 @ 16:13:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Börje i SofieRo

Det var värst så gammal du skall bli då!

Själv har jag tänkt att bli 104 år för med förbättrad syn skall jag slippa glasögon när jag är 104, det lovar min optiker!

Allt väl med oss här oppe snön smälter och V8 startad och utkörd ur garaget, då är det VÅR!

2009-04-29 @ 20:18:17
Postat av: Anna

det där låter inte helt dumt, varken 60 talet i Karlstad eller för den delen 130 år gammal gosetant =)

2009-05-02 @ 11:45:30
URL: http://grittastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0