Här bodde jag under ett år.



Hur ofta smakar du på vattnet som så självklart kommer ur din kran? Jag menar verkligen SMAKA och känna. Jag älskar gott vatten, friskt och rent vatten. Under ett års tid så bodde jag i ett litet hus i en mindre ort här i Mozambique. Det enda vattnet jag hade var regnvatten som samlats in på mitt tak och runnit ner i en liten tank vid huset. En och annan liten "gecko" (djur som kryper på väggarna) slank ner i tanken, när det regnade som mest. Då kom min fiffiga manliga gamla hemhjälp på att klippa upp en coca cola burk, perforera den i botten med en stor spik och sedan placera burken i det så kallade stupröret. Ja, så fixade han en sil för regnvattnet. Vattentanken är den lilla "lådan" med bla. en blå mugg ovanpå. Men det värsta med huset var alla spindlar och stinkbaggar som kom in i huset på kvällarna. Stinkbaggarna kom i hundratals, och när de blev stressade luktade de som någon sorts diesel. Tyckte aldrig om detta huset. Och när det inte regnade så fick jag åka flera  km för att hämta vatten i hinkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0